Varumärke

Skydda ditt varumärke.

När du anställer en person så tar du även på dig ett visst ansvar för den personens beteende, i alla fall ur dina kunders och leverantörers perspektiv. Desto högre upp i organisationen den anställde sitter, desto större inverkan får personen på ditt varumärke.

Kunder googlar också – vad händer om en kund som du vill skriva på ett stort kontrakt med googlar din säljare och hittar besvärande material? Risken är att ni missar affären.

Lika illa är när det framkommer inom organisationen att en medarbetare förekommer i besvärande situationen på nätet. Det kan leda till motsättningar inom personalen, något man bör förebygga.

Därför kan dina anställda, genom att bete sig illa på nätet, skada ditt varumärke. Det är viktigt att redan vid en anställning se till att det inte finns besvärande material på nätet rörande kandidaten. Det kan vara spridande av nät-hat, hotfulla inlägg i forum, rasistiska inlägg, olagliga aktiviteter etc.

Besvärande material går att ta bort

Nu är det inte så att man aldrig skall anställa någon med med besvärande material på internet – besvärande material går att ta bort. Om materialet tyder på en djupare problem kan det vara svårt, men om det rör sig om ungdomssynder eller oförstånd så kan man anstränga sig för att jobba med. Vi kan rekommendera experter på att sanera onlineprofiler ifall behovet skulle uppstå.


Testa redan idag. Om du inte är nöjd får du pengarna tillbaka (gäller endast nya kunder).